Zostań policjantem – spotkania informacyjne z tegorocznymi maturzystami z milickiego Zespołu Szkół im. Tadeusza Kościuszki
Uczniowie pięciu tegorocznych klas maturalnych z Zespołu Szkół im. Tadeusza Kościuszki w Miliczu wzięli udział w spotkaniach dotyczących trwającego naboru do Policji. Do służby w Policji zachęcał młodzież milicki policjant oraz inspektor ds. kadr i szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Miliczu.
Spotkania odbyły we wtorek 5 marca – wzięło w nich udział około 120 uczniów tegorocznych czterech klas maturalnych z technikum oraz jednej klasy licealnej wraz z dyrekcją szkoły i nauczycielami. Spotkania miały na celu propagowanie wśród młodzieży informacji o zasadach i unormowaniach prawnych związanych z przyjęciami do Policji. Zachęcając młodzież, aby po ukończeniu szkoły średniej – nawet bez konieczności zdania matury – zasilili szeregi Policji, wskazano tegorocznym maturzystom niezbędne informacje związane z aktualnie prowadzonym naborem do Policji.
Przypominamy, że szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji można uzyskać na stronie internetowej www.policja.pl a także osobiście w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Miliczu przy ulicy Tadeusza Kościuszki 4 lub telefonicznie: nr tel. 47 87 212 09.
SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
- który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- korzystający w pełni z praw publicznych;
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie – nie jest wymagana matura;
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Osoby zainteresowane podjęciem służby w Policji powinny osobiście złożyć dokumenty w Komendzie Powiatowej Policji w Miliczu przy ulicy Tadeusza Kościuszki 4 lub Wydziale Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu przy ulicy Połbina 1 we Wrocławiu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 15.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji;
- wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B);
- dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie – oryginały dokumentów do wglądu);
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby (oryginały dokumentów do wglądu), jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub służbie;
- książeczka wojskowa, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową.
TERMINY PRZYJĘĆ DO SŁUŻBY W POLICJI NA TERENIE WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO W 2024 ROKU:
- 24 kwietnia,
- 8 lipca,
- 9 września,
- 30 października,
- 30 grudnia.
INFORMACJE DOTYCZĄCE PROCEDURY KWALIFIKACYJNEJ MOŻNA UZYSKAĆ:
- na stronie internetowej Komendy Głównej Policji i stronie internetowej Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu www.dolnoslaska.policja.gov.pl;
- w komórkach właściwych w sprawach kadr i szkolenia jednostek Policji województwa dolnośląskiego - w Komendzie Powiatowej Policji w Miliczu pod numerem telefonu 47 87 212 09;
- wysyłając wiadomość e-mail na adres: dobor@wr.policja.gov.pl
REKRUTACJA DO SŁUŻBY W POLICJI ODBYWA SIĘ W SPOSÓB CIĄGŁY - dokumenty można składać w dowolnym terminie.
Oficer prasowy KPP w Miliczu
podinsp. Sławomir Waleński