Deklaracja dostępności serwisu - Komenda Powiatowa Policji w Miliczu

Deklaracja dostępności serwisu

Deklaracja dostępności serwisu

Data publikacji 19.09.2020

Komenda Powiatowa Policji w Miliczu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej jednostki: milicz.policja.gov.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 19-09-2020 roku.

Data ostatniej aktualizacji: 28-03-2023 roku.

Status dostępności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:

Pliki PDF, DOC i tym podobne - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.

Deklarację sporządzono w dniu  19-09-2020 roku.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z informatykami z Zespołu Wspomagającego Komendy Powiatowej Policji w Miliczu adres e-mail: kpp@milicz.wr.policja.gov.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 87 212 61, 47 87 212 62 lub 47 87 212 63.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Miliczu, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Tadeusza Kościuszki w Miliczu. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Do wejścia głównego prowadzą schody. Po prawej stronie drzwi znajduje się domofon przywoławczy.

W głównym holu przy schodach na parterze budynku po jego prawej stronie znajduje się okno pomieszczenia dyżurnego jednostki wraz z umieszczonym przy oknie mikrofonem i głosnikiem służącym do komunikowania się z dyżurnym. Dyżurni jednostki nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego, natomiast posiadają sprzęt elektoniczny pozwalający na bezpośredni kontakt z tłumaczem jezyka migowego z spoza jednostki.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z holu przy dyżurce i poruszają się po terenie jednostki w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika Komendy Powiatowej Policji w Miliczu (osoby wprowadzającej).  Do dalszych części obiektu (z wyjątkiem pomieszczenia zajmowanego przez dzielnicowych i pomieszczenia zajmowanego przez policjantów zajmujących się wykroczeniami) prowadzą schody.

Toalety dla interesantów znajdują się na każdy piętrze budynku. Toaleta na parterze jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku. Przed budynkiem w ulicznej zatocze wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony internetowej Policja e-usługi.

Powrót na górę strony