Deklaracja dostępności serwisu

Deklaracja dostępności serwisu

Data publikacji 19.09.2020

Komenda Powiatowa Policji w Miliczu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej jednostki: milicz.policja.gov.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 19-09-2020 roku.

Data ostatniej aktualizacji: 24-03-2025 roku.

Status dostępności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:

Pliki PDF, DOC i tym podobne - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,
Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.

Deklarację sporządzono w dniu 19-09-2020 roku.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Pomimo starań redaktorów serwisu, niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ:
    • pochodzą z różnych źródeł,
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
    • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
  • Nie wszystkie linki mają prawidłowo określony cel.
  • Nie wszystkie zdjęcia / grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne.
  • Nie wszystkie tabele mają odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły.
  • Nie wszystkie pliki do pobrania są dostępne cyfrowo lub posiadają wersje alternatywne.
  • Nie wszystkie filmy posiadają napisy i audiodeskrypcje.
  • Ze względu na ograniczenia serwisu nie wszystkie elementy treści mogą być oznaczone znacznikiem lang.
  • Ze względu na ograniczenia serwisu system oceny treści nie jest dostępny.
  • Aplikacje typu "wirtualny spacer" nie są dostępne.

Treści nieobjęte przepisami

  • Treści opublikowane przed 23 września 2018 roku nie są dostępne cyfrowo.
  • Na stronie mogą być zamieszczone treści, które nie zostały przez nas ani na naszą rzecz wytworzone.
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: roku
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: roku.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z informatykami z Zespołu Wspomagającego Komendy Powiatowej Policji w Miliczu adres e-mail: kpp@milicz.wr.policja.gov.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 87 212 61, 47 87 212 62 lub 47 87 212 63.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Miliczu, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Tadeusza Kościuszki w Miliczu. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Do wejścia głównego prowadzą schody. Po prawej stronie drzwi znajduje się domofon przywoławczy.

W głównym holu przy schodach na parterze budynku po jego prawej stronie znajduje się okno pomieszczenia dyżurnego jednostki wraz z umieszczonym przy oknie mikrofonem i głosnikiem służącym do komunikowania się z dyżurnym. Dyżurni jednostki nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego, natomiast posiadają sprzęt elektoniczny pozwalający na bezpośredni kontakt z tłumaczem jezyka migowego z spoza jednostki.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z holu przy dyżurce i poruszają się po terenie jednostki w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika Komendy Powiatowej Policji w Miliczu (osoby wprowadzającej). Do dalszych części obiektu (z wyjątkiem pomieszczenia zajmowanego przez dzielnicowych i pomieszczenia zajmowanego przez policjantów zajmujących się wykroczeniami) prowadzą schody.

Toalety dla interesantów znajdują się na każdy piętrze budynku. Toaleta na parterze jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku. Przed budynkiem w ulicznej zatocze wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony internetowej Policja e-usługi.


PLAN DZIAŁANIA
NA RZECZ ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI
OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2020-2025
realizowany w Komendzie Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu
oraz jednostkach organizacyjnych Policji województwa dolnośląskiego

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu i jednostkach organizacyjnych Policji województwa dolnośląskiego, poprzez:

  1. Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków;
  2. Zapewnienie informacji na temat rozkładu dostępnych dla interesanta pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy;
  3. Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 426 ze zm.);
  4. Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób.
Osoby/komórki/jednostki odpowiedzialni za zadanie:
  1. Naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów KWP we Wrocławiu
  2. Naczelnik  Wydziału Bezpieczeństwa Informacji KWP we Wrocławiu
  3. Komendanci Miejscy/Powiatowi Policji województwa dolnośląskiego.

DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w porozumieniu z KGP, poprzez zapewnienie realizacji dostępności cyfrowej osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zapewnienia jej funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości.

  1. Zapewnienie realizacji dostępności cyfrowej w obszarze BIP osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zapewnienia jej funkcjonalności, komaptybylności, postrzegalności i zrozumiałości;
  2. Umieszczenie na podstawie informacji udzielonych przez członków Zespołu i kierowników jednostek/komórek organizacyjnych podległych KWP we Wrocławiu informacji w BIP nt. obsługi osób ze szczególnymi potrzebami z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje;
  3. Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z właściwymi komórkami KWP we Wrocławiu w formie określonej w tym wniosku (art. 31 ustawy o dostępności)
  4. Umieszczenie w BIP planu działania Zespołu oraz danych kontaktowych Zespołu do spraw dostępności KWP we Wrocławiu;
  5. Umieszczenie w BIP raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami niezwłocznie po zatwierdzeniu dokumentu przez Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu
Osoby/komórki/jednostki odpowiedzialni za zadanie:
  1. Naczelnik Wydziału Prezydialnego KWP we Wrocławiu
  2. Komendanci Miejscy/Powiatowi Policji województwa dolnośląskiego.

DOSTĘPNOŚĆ KOMUNIKACYJNO-INFORMACYJNA

Zadania:

Realizacja przepisów wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez zapewnienie obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje.

  1. Zapewnienie realizacji dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w zakresie technicznym, dostępności informacyjno – komunikacyjnej. Zakres zadań obejmuje instalację i poprawne działanie urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.
  2. Rzecznik Prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu pełni nadzór nad zgodnością publikowanych treści na stronie internetowej KWP we Wrocławiu zgodnie z wytycznymi zawartymi w załączniku do ustawy o dostępności cyfrowej.
  3. Redaktorzy serwisów internetowych komórek organizacyjnych KWP we Wrocławiu oraz jednostek organizacyjnych Policji województwa dolnośląskiego odpowiedzialni są za publikowanie w serwisach treści zgodnie z wytycznymi, o których mowa w ust. 3.
Osoby/komórki/jednostki odpowiedzialni za zadanie:
  1. Naczelnik Wydziału Teleinformatyki.
  2. Komendanci Miejscy/Powiatowi Policji województwa dolnośląskiego.
  3. Rzecznik Prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu

Koordynatorem do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Miliczu jest podinspektor Sławomir Waleński telefon 47 87 212 33, e-mail: slawomir.walenski@milicz.wr.policja.gov.pl
Zastępcą koordynatora jest Emil Rejek telefon 47 87 212 62, e-mail: emil.rejek@milicz.wr.policja.gov.pl.

Powrót na górę strony