Zostań policjantem – kolejne spotkanie z tegorocznymi maturzystami w sprawie naboru do służby w Policji
Uczniowie trzech tegorocznych klas maturalnych z Zespołu Szkół im. Tadeusza Kościuszki w Miliczu wzięli udział w spotkaniu dotyczącym trwającego naboru do Policji. Do służby w Policji zachęcał młodzież oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Miliczu oraz inspektor do spraw kadr i szkolenia miejscowej komendy Policji.
Spotkanie odbyło się w środę 2 marca – wzięło w nim udział około 70 uczniów tegorocznych trzech klas maturalnych Zespołu Szkół imienia Tadeusza Kościuszki w Miliczu wraz z nauczycielami. Spotkanie – w którym uczestniczyli uczniowie z Liceum Ogólnokształcącego, Technikum Hotelarskiego i Technikum Samochodowego – miało na celu propagowanie wśród młodzieży informacji o zasadach i unormowaniach prawnych związanych z przyjęciami do Policji. Zachęcając uczniów, aby po ukończeniu szkoły średniej – nawet bez konieczności zdania matury – zasilili szeregi Policji, wskazano tegorocznym maturzystom niezbędne informacje związane z aktualnie prowadzonym naborem do Policji oraz zaprezentowano uczniom opracowane w Komendzie Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu filmy promujące zawód policjanta.
Przypominamy, że szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji można uzyskać na stronie internetowej www.policja.pl lub w siedzibie Wydziału Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu ul. Gen. I. Połbina 1 oraz w komórce kadrowej Komendy Powiatowej Policji w Miliczu przy ul. T. Kościuszki 4, telefon numer 47 87 212 09.
SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
- który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- korzystający w pełni z praw publicznych;
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie – nie jest wymagana matura;
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Osoby zainteresowane podjęciem służby w Policji powinny osobiście złożyć dokumenty w Komendzie Powiatowej Policji w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji;
- wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B);
- dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie – oryginały dokumentów do wglądu);
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby (oryginały dokumentów do wglądu), jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub służbie;
- książeczka wojskowa, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową.
Oficer prasowy KPP w Miliczu
podinsp. Sławomir Waleński