Bieżące informacje

Zostań policjantem – spotkanie z tegorocznymi maturzystami Technikum Leśnego w Miliczu w sprawie naboru do służby w Policji

Data publikacji 24.03.2022

Uczniowie tegorocznych klas maturalnych z Technikum Leśnego w Miliczu wzięli udział w spotkaniu dotyczącym trwającego naboru do Policji. Do służby w Policji zachęcał młodzież oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Miliczu oraz inspektor do spraw kadr i szkolenia miejscowej komendy Policji.

Spotkanie odbyło się w szkolnej auli w czwartek 24 marca – wzięło w nim udział około 40 uczniów tegorocznych dwóch klas maturalnych z milickiego Technikum Leśnego. Spotkanie miało na celu propagowanie wśród młodzieży informacji o zasadach i unormowaniach prawnych związanych z przyjęciami do Policji. Zachęcając uczniów, aby po ukończeniu szkoły średniej – nawet bez konieczności zdania matury – zasilili szeregi Policji, wskazano tegorocznym maturzystom niezbędne informacje związane z aktualnie prowadzonym naborem do Policji oraz zaprezentowano uczniom opracowane w Komendzie Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu filmy promujące zawód policjanta.

Przypominamy, że szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji można uzyskać na stronie internetowej www.policja.pl lub w siedzibie Wydziału Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu ulicy Generała I. Połbina 1 oraz w komórce kadrowej Komendy Powiatowej Policji w Miliczu przy ulicy Tadeusza Kościuszki 4, telefon numer 47 87 212 09.

SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:

  • obywatel Polski o nieposzlakowanej opinii;
  • który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
  • korzystający w pełni z praw publicznych;
  • posiadający co najmniej średnie wykształcenie – nie jest wymagana matura;
  • posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
  • dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.

Osoby zainteresowane podjęciem służby w Policji powinny osobiście złożyć dokumenty w Komendzie Powiatowej Policji w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00.

WYMAGANE DOKUMENTY:

  • podanie o przyjęcie do służby w Policji;
  • wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B);
  • dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie – oryginały dokumentów do wglądu);
  • kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby (oryginały dokumentów do wglądu), jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub służbie;
  • książeczka wojskowa, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową.

Oficer prasowy KPP w Miliczu
podinsp. Sławomir Waleński

Powrót na górę strony