Zostań policjantem – spotkanie informacyjne z tegorocznymi maturzystami z milickiego I Liceum Ogólnokształcącego
Ponad stu uczniów tegorocznych czterech klas maturalnych oraz z jednej klasy trzeciej z I Liceum Ogólnokształcącego im. Armii Krajowej w Miliczu wzięło udział w spotkaniu dotyczącym trwającego naboru do Policji. Do służby w Policji zachęcał młodzież milicki policjant oraz inspektor ds. kadr i szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Miliczu.
Spotkanie odbyło się w szkolnej auli w piątek 3 lutego – wzięło w nim udział ponad stu uczniów tegorocznych czterech klas maturalnych oraz z jednej klasy trzeciej z I Liceum Ogólnokształcącego im. Armii Krajowej w Miliczu wraz z nauczycielami. Spotkanie miało na celu propagowanie wśród młodzieży informacji o zasadach i unormowaniach prawnych związanych z przyjęciami do Policji. Zachęcając młodzież, aby po ukończeniu szkoły średniej – nawet bez konieczności zdania matury – zasilili szeregi Policji, wskazano tegorocznym maturzystom niezbędne informacje związane z aktualnie prowadzonym naborem do Policji.
Przypominamy, że szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji można uzyskać na stronie internetowej www.policja.pl a także osobiście w siedzibie Wydziału Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu ulicy Gen. I. Połbina 1 oraz w komórce kadrowej Komendy Powiatowej Policji w Miliczu przy ulicy Tadeusza Kościuszki 4 lub telefonicznie numer: 47 87 212 09 lub 47 87 212 14.
SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
- który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- korzystający w pełni z praw publicznych;
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie – nie jest wymagana matura;
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Osoby zainteresowane podjęciem służby w Policji powinny osobiście złożyć dokumenty w Komendzie Powiatowej Policji w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- podanie o przyjęcie do służby w Policji;
- wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B);
- dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie – oryginały dokumentów do wglądu);
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby (oryginały dokumentów do wglądu), jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub służbie;
- książeczka wojskowa, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową.
Oficer prasowy KPP w Miliczu
podinsp. Sławomir Waleński