Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Wnuczek, policjant, pracownik banku – sposobów jest wiele. Grunt to nie dać się oszukać!

Data publikacji 04.03.2023

Oszustwa telefoniczne, których próby zdarzają się codziennie na terenie Polski to już stały składnik wykorzystywany przez przestępców. Dlatego niezwykle ważne jest aby uświadamiać skalę niebezpieczeństwa społeczeństwu, szczególnie seniorom. Przypomnijmy sobie kilka elementów aby ustrzec się przed oszustwem...

Seniorze jeżeli dzwoni do Ciebie osoba podająca się za krewnego i informuje Cię, że:

  • Jest w trudnej sytuacji życiowej i potrzebuje pieniędzy;
  • Uczestniczył w wypadku drogowym;
  • Prosi o pomoc finansową.

Rozłącz się – to może być oszust!

Jeżeli dzwoni do Ciebie rzekomy policjant czy prokurator i informuje Cię, że:

  • ktoś z osób Ci bliskich spowodował wypadek lub popełnił przestępstwo – ma problemy i potrzebne są pieniądze na kaucję

Jeżeli dzwoni osoba podająca się za pracownika banku i mówi o tym, że:

  • na Twoim koncie jest podejrzana aktywność
  • potrzebuje Twoich danych aby zapobiec kradzieży
  • każe zainstalować na telefonie aplikację

Rozłącz się – to może być oszustwo!

Pamiętaj:

  • policjant nigdy nie zadzwoni z informacją o prowadzonej akcji.
  • policja nigdy nie poprosi Cię o przekazanie komuś pieniędzy, przelaniu ich na konto lub pozostawienie w jakimś miejscu!

Zapamiętaj, bądź ostrożny w kontakcie z obcą osobą:

  1. Nie działaj w pośpiechu!
  2. Stosuj zasadę ograniczonego zaufania – nigdy nie wiesz, kto jest po drugiej stronie, a oszuści wykorzystują łatwowierność;
  3. Nie reaguj emocjonalnie tylko sprawdź, upewnij się, że dzwoniący to Twój krewny — zadzwoń pod numer jego telefonu i porozmawiaj z nim;
  4. Niezwłocznie poinformuj Policję o takiej sytuacji.

Oficer prasowy KPP w Miliczu
podinsp. Sławomir Waleński

Powrót na górę strony